Okončana savjetovanja

Nacrt prijedloga Pravilnika o načinu priopćavanja povjerljivih informacija u sažetom ili zbirnom obliku

Cilj savjetovanja je upoznati zainteresiranu javnost s namjerom donošenja Pravilnika o načinu priopćavanja povjerljivih informacija u sažetom ili zbirnom obliku. Navedeni Pravilnik donosi ministar financija na temelju članka 98. stavka 8. Zakona o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava (Narodne novine, br. 19/15). Pravilnikom se propisuje način na koji se mogu priopćiti povjerljive informacije, koje se saznaju tijekom obavljanja profesionalnih aktivnosti propisanih Zakonom o sanaciji kreditnih institucija i investicijskih društava (Narodne novine, br. 19/15), bilo kojoj drugoj osobi ili tijelu. Navedeni Pravilnik je usklađen sa Smjernicama o pružanju informacija u sažetom ili zbirnom obliku za potrebe članka 84. stavka 3. Direktive 2014/59/EU Europskog nadzornog tijela za bankarstvo (EBA/GL/2016/03) od 19. srpnja 2016. godine.

Javna rasprava trajala je do 25. prosinca 2016.

više

____________________________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o dopunama zakona o platnom prometu

Cilj savjetovanja je upoznati zainteresiranu javnost s namjerom dopune Zakona o platnom prometu. Zakon o platnom prometu potrebno je dopuniti kako bi se kreditnim institucijama (pružateljima platnih usluga) omogućilo prijenos podataka s potpisanih suglasnosti od pružatelja platnih usluga prema primateljima plaćanja. Navedenim se omogućava kontinuitet pružanja ranije ugovorenih usluga izravnog terećenja u kunama, prema novim Pravilima osnovne HRK SDD sheme prema uzoru na Pravila SEPA sheme za izravno terećenje, uz istovremeno poštivanje instituta bankovne tajne.

Javna rasprava trajala je do 16. prosinca 2016.

više

____________________________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Pravilnika o dostavi prijedloga državnih potpora, podataka o državnim potporama i potporama male vrijednosti te registru državnih potpora i potpora male vrijednosti

Pravilnikom se uređuje dostava Ministarstvu financija prijedloga programa državne potpore i pojedinačne državne potpore, podataka o dodijeljenim državnim potporama i potporama male vrijednosti te analize učinkovitosti dodijeljenih državnih potpora kao i vođenje i funkcioniranje registra državnih potpora i potpora male vrijednosti.

Prijedlog programa državne potpore, odnosno pojedinačne državne potpore davatelji državnih potpora dostavljaju Ministarstvu financija u elektroničkom obliku u Internet aplikaciji registra državnih potpora i potpora male vrijednosti, uz popunjen Obrazac Prijava državne potpore te popratni dopis potpisan i ovjeren od strane ovlaštene osobe davatelja državne potpore.

Podatke o dodijeljenim državnim potporama i potporama male vrijednosti davatelji državnih potpora i potpora male vrijednosti dostavljaju Ministarstvu financija u elektroničkom obliku u Internet aplikaciji registra državnih potpora i potpora male vrijednosti, uz popratni dopis potpisan i ovjeren od strane ovlaštene osobe davatelja državne potpore, odnosno davatelja potpore male vrijednosti.

Analizu učinkovitosti dodijeljenih državnih potpora iz svoje nadležnosti davatelji državnih potpora dostavljaju Ministarstvu financija na obrascu koji se preuzima na Internet stranici Ministarstva www.mfin.hr, uz popratni dopis potpisan i ovjeren od strane ovlaštene osobe davatelja državne potpore. Analiza i dopis dostavljaju se Ministarstvu financija poštom.

Javna rasprava trajala je do 13. prosinca 2016.

više

____________________________________________________________________________________________________ 

Savjetovanje o Nacrtu prijedloga Uredbe o kriterijima za utvrđivanje korisnika i načinu raspodjele dijela prihoda od igara na sreću za 2017. godinu

Javna rasprava trajala je do 12. prosinca 2016. 

više

____________________________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o obliku i sadržaju dodatnih podataka za statističke i druge potrebe

Javna rasprava trajala je do 26. studenog 2016.

više 

____________________________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Plana normativnih aktivnosti ministarstva financija za 2017. godinu

Javna rasprava trajala je do 19. studenog 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu kapitala

Vrsta Naziv dokumenta Veličina
PDF Teze za Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu kapitala 26.72 KB
PDF Prethodna procjena za Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu kapitala 35.31 KB

Javna rasprava trajala je do 11. studenog 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu

Javna rasprava trajala je do 9. studenog 2016.

više 

_____________________________________________________________________________________

Odluka o iznosu državnih poticajnih sredstava za stambenu štednju prikupljenu u 2017. godini

Ova Odluka donesena je sukladno članku 21. stavku 6. Zakona o stambenoj štednji i državnom poticanju stambene štednje (u daljnjem tekstu: Zakon), a gdje je propisano da Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva financija do 31. listopada tekuće godine, propisuje Odlukom postotak državnih poticajnih sredstava za stambenu štednju u sljedećoj kalendarskoj godini, odnosno za stambenu štednju prikupljenu u 2017. godini, a sukladno formuli iz članka 21. stavka 2. Zakona.

Javna rasprava trajala je do 14. listopada 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Zakona o reviziji

Zakon o reviziji (Narodne novine, br. 146/05, 139/08 i 144/12) donesen je u 2005. godini, a stupio na snagu 1. siječnja 2006. godine. Novelom iz 2008. godine provedeno je usklađivanje s Direktivom 2006/43/EZ o zakonskim revizijama godišnjih financijskih izvještaja i konsolidiranih financijskih izvještaja.

S obzirom na promjene u pravnoj stečevini Europske unije, predlaže se donijeti novi Zakon o reviziji, a koji se usklađuje s:
- Direktivom 2014/56/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 16. travnja 2014. o izmjeni Direktive 2006/43/EZ o zakonskim revizijama godišnjih financijskih izvještaja i konsolidiranih financijskih izvještaja (u daljnjem tekstu: Direktive 2014/56/EU).
Također, ovim Zakonom omogućuje se provedba:
- Uredbe (EU) br. 537/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. travnja 2014. o posebnim zahtjevima u vezi zakonske revizije subjekta od javnog interesa i stavljanju izvan snage Odluke Komisije 2005/909/EZ (u daljnjem tekstu: Uredbe (EU) br. 537/2014).

Zakonom se uređuje obavljanje revizorskih usluga, osobe ovlaštene za obavljanje revizorskih usluga, uvjeti za obavljanje revizorskih usluga, izdavanje i ukidanje odobrenja za rad osobama ovlaštenim za obavljanje revizorskih usluga, registri, revizijski odbor, nadzor nad osobama ovlaštenim za obavljanje revizorskih usluga i drugim subjektima nadzora te se utvrđuje nadležno tijelo i njegove ovlasti.

Javna rasprava trajala je do 15. rujna 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma

Važeći Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma („Narodne novine“ br. 87/08, 25/12) usklađen je s odredbama Direktive 2005/60/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o sprječavanju korištenja financijskog sustava u svrhu pranja novca i financiranja terorizma (Dalje u tekstu: Treća direktiva) i Direktive Komisije 2006/70/EZ.

Novim Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma u pravni poredak Republike Hrvatske prenijet će se Direktiva (EU) 2015/849 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. svibnja 2015. godine o sprječavanju korištenja financijskog sustava u svrhu pranja novca i financiranja terorizma, o izmjeni Uredbe (EU) br. 648/2012 Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive 2005/60/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive Komisije 2006/70/EZ (dalje u tekstu: Četvrta direktiva).

Nadalje, Zakonom će se urediti način provođenja Uredbe (EU) 2015/847 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. svibnja 2015. o informacijama koje su priložene prijenosu novčanih sredstava i o stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1781/2006.

Javna rasprava trajala je do 1. rujna 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Prijedlog Odluke o povećanju najniže osigurane svote temeljem ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti 

Sukladno Komunikaciji Komisije Europskom parlamentu i Vijeću o Prilagodbi minimalnih iznosa pokrića utvrđenih u Direktivi 2009/103/EZ u odnosu na osiguranje od građanskopravne odgovornosti u pogledu upotrebe motornih vozila i izvršenje obveze osiguranja od takve odgovornosti u skladu s inflacijom (COM(2016) 246 final), povećava se najniža osigurana svota temeljem ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti, u skladu s člankom 26. stavkom 9. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (Narodne novine, br. 151/05, 36/09, 75/09, 76/13 i 152/14). Vlada Republike Hrvatske može donijeti odluku o povećanju ili sniženju najniže osigurane svote temeljem ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti, sukladno obavijesti Europske komisije o promjeni iznosa najniže osigurane svote temeljem ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti (kod tjelesne ozljede odnosno kod oštećenja stvari) koji su preispitani u 2015. godini kako bi se uzele u obzir promjene Europskog indeksa potrošačkih cijena. Cilj savjetovanja je upoznavanje i omogućavanje zainteresiranoj javnosti da da svoje sugestije, komentare i prijedloge.

Javna rasprava trajala je do 18. kolovoza 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt pravilnika o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja

Važećim Pravilnikom o strukturi i sadržaju godišnjih financijskih izvještaja (Narodne novine, broj 96/15) koji će se početi primjenjivati na godišnje financijske izvještaje za izvještajna razdoblja koja počinju 1. siječnja 2016. godine ili kasnije, proširen je sadržaj bilance u dijelu koji se odnosi na potraživanja i obveze poduzetnicima unutar grupe i sudjelujućim interesima temeljem zahtjeva „Računovodstvene direktive“.

Naime, predloženo je da se financijski izvještaji dopune s pozicijama koje definiraju potraživanja, obveze, prihode i rashode s poduzetnicima unutar grupe i ostalim povezanim poduzetnicima, a što predstavlja dodatni zahtjev u odnosu na zahtjeve „Računovodstvene direktive“ koja propisuje nešto manji opseg zasebnog iskazivanja potraživanja, obveza, prihoda i rashoda i to samo s poduzetnicima unutar grupe i sudjelujućim interesima, dok se isto ne traži za ostale povezane poduzetnike.

S obzirom na dugogodišnju praksu u načinu izvještavanja i praćenja navedenih pozicija temeljem i posljedično činjenicu da poduzetnici navedene zahtjeve vrlo teško mogu u cijelosti ispuniti bez velikih zahvata u računalnim sustavima što iziskuje značajne troškove i nove velike organizacijske promjene te uzimajući u obzir činjenicu da je Porezna uprava u međuvremenu uvela obvezno izvještavanje na obrascu PD-IPO koji djelomično pokriva tražene podatke, predlaže se brisanje opisanih pozicija u cilju rasterećenja poduzetnika, a što je i osnovni cilj „Računovodstvene direktive“.

Javna rasprava trajala je do 27. srpnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o Jedinstvenom registru računa

Ministarstvo financija poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o Jedinstvenom registru računa.

Pravilnik o Jedinstvenom registru računa (Narodne novine, broj 156/13) mijenja se i dopunjuje radi:
- usklađivanja s novim propisima koji su stupili na snagu nakon njegovog donošenja (Stečajni zakon i Zakon o stečaju potrošača)
- dodatnog pojašnjenja pojedinih odredbi temeljem upita obveznika dostave podataka u Jedinstveni registar računa o postupanju u praksi
- pojednostavljenja procedure prilikom podnošenja zahtjeva za davanje podataka iz Jedinstvenog registra računa na način da se briše obveza uporabe pečata na zahtjevu koji podnositelj dostavlja Financijskoj agenciji.

Javna rasprava traje 15 dana zbog hitnosti donošenja predmetnog Pravilnika kako bi se omogućilo otvaranje transakcijskog računa stečajne mase koja je sukladno Stečajnom zakonu upisana u sudski registar i kojoj je Porezna uprava odredila i dodijelila osobni identifikacijski broj.

Javna rasprava trajala je do 14. srpnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Pravilnika o načinu plaćanja dijela premije za osigurane depozite u obliku neopozivih obveza plaćanja 

Pravilnik o načinu plaćanja dijela premije za osigurane depozite u obliku neopozivih obveza plaćanja, donosi se na temelju članka 13. stavka 7. Zakona o osiguranju depozita (NN, br. 82/15) i Smjernice o obvezama plaćanja na temelju Direktive 2014/49/EU o sustavima osiguranja depozita Europskog nadzornog tijela za bankarstvo. Navedenim Pravilnikom propisuje se postupak odobrenja plaćanja dijela premije za osigurane depozite u obliku neopozivih obveza plaćanja, kriteriji prhvatljivosti i upravljanje financijskim instrumentima. 

Javna rasprava trajala je do 8. lipnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnim potporama

Važećim Zakonom o državnim potporama (NN 47/14) predviđena je uspostava registra državnih potpora i potpora male vrijednosti kojeg bi vodilo Ministarstvo financija, a u koji bi se dostavljali podaci o dodijeljenim državnim potporama i potporama male vrijednosti. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o državnim potporama izmijenjuju/dopunjuju se odredbe Zakona o državnim potporama o dostavi podataka Ministarstvu financija, radi osiguranja neometanog funkcioniranja registra. Također, dodaju se odredbe o objavama podataka o programima i pojedinačnim državnim potporama na mrežnim stranicama Ministarstva financija, sve u svrhu transparentnosti.

Javna rasprava trajala je do 1. lipnja 2016.

više  

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu djelomično se potvrđuje Uredba o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu (Narodne novine, br. 134/15) u pogledu primjene na izvještajna razdoblja.

Nadalje,  predlaže se brisanje članka 11. Zakona  u svezi primjene jedinstvenog okvirnog kontnog plana. te se mijenjaju pojedine odredbe Zakona kako ne bi dolazilo do nejasnoća  prilikom njihove primjene u praksi.

Ovim zakonskim prijedlogom omogućit će se rasterećenje poduzetnika u pogledu troškova koje bi uvođenje jedinstvenog okvirnog plana, odnosno prilagodba njihovih sustava zahtijevala.

Javna rasprava trajala je do 31. svibnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Pravilnika o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru.

Nacrt prijedloga Pravilnika izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru („Narodne novine“, br. 78/15), a istim se propisuje okvir za razvoj sustava unutarnjih kontrola u javnom sektoru, svrha njegove primjene i odgovorne osobe za primjenu, smjernice za rad ustrojstvenih jedinica nadležnih za financije korisnika proračuna u dijelu aktivnosti vezanih uz koordinaciju razvoja sustava unutarnjih kontrola te provjera primjene okvira za razvoj sustava unutarnjih kontrola. 

Javna rasprava trajala je do 27. svibnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o stambenom potrošačkom kreditiranju

Nacrt prijedloga Zakona o stambenom potrošačkom kreditiranju donosi se radi prenošenja Direktive 2014/17/EU Europskoga parlamenta i Vijeća od 4. veljače 2014. o ugovorima o potrošačkim kreditima koji se odnose na stambene nekretnine i o izmjeni direktiva 2008/48EZ i 2013/36EU i Uredbe (EU) br. 1093/2010. (SL L 60, 28.2.2014). Nacrt prijedloga Zakona uređuje stambeno potrošačko kreditiranje i to: ugovore o stambenom potrošačkom kreditu, informacije i prava vezana uz stambene potrošačke kredite, procjenu kreditne sposobnosti potrošača, pristup kreditnom registru, pružanje usluga kreditnog posredovanja i savjetovanja, nadzor vjerovnika i kreditnih posrednika te zaštitu prava potrošača.

Javna rasprava trajala je do 12. svibnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o računu za plaćanje potrošača

Nacrt prijedloga Zakona o računu za plaćanje potrošača donosi se radi prenošenja Direktive 2014/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 2014. o usporedivosti naknada povezanih s računima za plaćanje, prebacivanju računa za plaćanje i pristupu računima za plaćanje s osnovnim uslugama u pravni poredak Republike Hrvatske. Nacrt prijedloga Zakona o računu za plaćanje potrošača, u skladu s predmetnom Direktivom 2014/92/EU, uređuje transparentnost i usporedivost naknada povezanih s računom za plaćanje potrošača, olakšava prebacivanje računa za plaćanje potrošača unutar Republike Hrvatske i prekogranično otvaranje računa za plaćanje potrošača i uređuje otvaranje i korištenje računa za plaćanje s osnovnim uslugama potrošača.

Javna rasprava trajala je do 11. svibnja 2016.

više 

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Pravilnika o kriterijima za imenovanje osobe za nepravilnosti, obvezama i načinu postupanja osobe za nepravilnosti, načinu i rokovima izvještavanja o nepravilnostima

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Prijedlogu pravilnika o kriterijima za imenovanje osobe za nepravilnosti, obvezama i načinu postupanja osobe za nepravilnosti, načinu i rokovima izvještavanja o nepravilnostima.

Prijedlog pravilnika izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru („Narodne novine“, broj 78/15), a isti propisuje kriterije za imenovanje osobe za nepravilnosti, obveze i način postupanja osobe za nepravilnosti, način i rokove izvještavanja o nepravilnostima u upravljanju sredstvima državnog proračuna, proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, sredstvima trgovačkih društava u vlasništvu Republike Hrvatske, odnosno jedne ili više jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugih pravnih osoba kojima je osnivač Republika Hrvatska, odnosno jedna ili više jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te način i rokove izvještavanja po provedenim provjerama sadržaja izjava o fiskalnoj odgovornosti sukladno Uredbi o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i Izvještaja o primjeni fiskalnih pravila (»Narodne novine«, broj 78/11, 106/12, 130/13, 19/15 i 119/15).

Javna rasprava trajala je do 29. travnja 2016.

više 

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Zakona o provedbi Uredbe (EU) br. 596/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. travanja 2014. o zlouporabi tržišta (Uredba o zlouporabi tržišta) te stavljanju izvan snage Direktive 2003/6/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i direktiva Komisije 2003/124/EZ, 2003/125/EZ i 2004/72/EZ

Zakon se donosi kao provedbeni akt Uredbe (EU) Uredbe (EU) br. 596/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. travnja 2014. o zlouporabi tržišta (Uredba o zlouporabi tržišta) te stavljanju izvan snage Direktive 2003/6/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i direktiva Komisije 2003/124/EZ, 2003/125/EZ i 2004/72/EZ (u daljnjem tekstu: Uredba br. 596/2014).

Uredbom (EU) br. 596/2014 uspostavlja se zajednički regulatorni okvir za trgovanje na temelju povlaštenih informacija, nezakonito objavljivanje povlaštenih informacija i manipuliranje tržištem (zlouporaba tržišta) kao i mjere za sprječavanje zlouporabe tržišta kako bi se osigurao integritet financijskih tržišta unutar Unije te povećala zaštita ulagatelja i povjerenje u ta tržišta. Osiguravaju se jedinstveni tržišni uvjeti u mjestima i platformama trgovanja.

Javna rasprava trajala je do 25. travnja 2016.

više 

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Pravilnika o unutarnjoj reviziji u javnom sektoru

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Pravilnika o unutarnjoj reviziji u javnom sektoru.

Nacrt prijedloga Pravilnika izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru („Narodne novine“, br. 78/15), a istim se propisuju kriteriji za uspostavu unutarnje revizije u javnom sektoru, uvjeti za načine uspostave unutarnje revizije, obveze i odgovornosti u vezi s obavljanjem poslova unutarnje revizije i rezultatima obavljenih revizija te suradnja unutarnjih revizija.

Javna rasprava trajala je do 13. travnja 2016.

više    

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o obavljanju provjere kvalitete aktivnosti unutarnje revizije

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Pravilnika o obavljanju provjere kvalitete aktivnosti unutarnje revizije.

Nacrt prijedloga Pravilnika izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru („Narodne novine“, br. 78/15), a predmetnim prijedlogom Pravilnika uređuje se obavljanje provjere kvalitete aktivnosti unutarnje revizije kod korisnika proračuna, postupanje po rezultatima obavljenih provjera kvalitete te vođenje dokumentacije o obavljenim provjerama kvalitete.

Javna rasprava trajala je do 30. ožujka 2016.

više 

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o provedbi Uredbe (EU) br. 1060/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. rujna 2009. o agencijama za kreditni rejting

Uredba (EZ) br. 1060/2009 Europskog parlamenta i Vijeća o agencijama za kreditni rejting donesena (CRA Uredba) je u okviru mjera koje su uslijedile nakon financijske krize radi obnove tržišnog povjerenja i povećanja zaštite ulagatelja. Tom su Uredbom, koja je naknadno izmijenjena 2011. i 2013. godine, agencijama za kreditni rejting uvedeni zahtjevi o registraciji i odobrenju za rad od strane Europskog nadzornog tijela za vrijednosne papire i tržišta kapitala (ESMA), kao i pravila o sukobu interesa, transparentnosti i obvezi objavljivanja.

Ovim se Prijedlogom Zakona omogućuje provedba Uredbe (EU) br. 1060/2009, odnosno određuje se tijelo nadležno za provedbu navedene Uredbe, zatim određuju se sektorska nadležna tijela te prekršajne odredbe za postupanje protivno članku 4. stavku 1. Uredbe (EU) br. 1060/2009.

Javna rasprava trajala je do 25. ožujka 2016.

više  

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o provedbi uredbi Europske unije iz područja platnog prometa

Republika Hrvatska u obvezi je, kao i sve druge države članice Europske unije, donijeti provedbeni akt u vezi Uredbe (EU) 2015/751 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2015. o međubankovnim naknadama za platne transakcije na temelju kartica do 9. lipnja 2016. Navedena Uredba je stupila na snagu  8. lipnja 2015. i neposredno se primjenjuje u svim državama članicama.

Slijedom toga, izrađen je Nacrt prijedloga novog Zakona o provedbi uredbi Europske unije iz područja platnog prometa, u kojem su u postojeći Zakon o provedbi uredbi Europske unije iz područja platnog prometa ("Narodne novine", br. 54/2013.), unesene odredbe kojima se određuju tijela nadležna za provođenje nadzora nad primjenom odredbi ove Uredbe, tijela za izvansudske pritužbene postupke i postupke izvansudskog rješavanja sporova, te prekršaji za postupanje protivno ovoj Uredbi. Nastavno na definirane obveze implementiranja navedenih dijelova Uredbe (EU) 2015/751, a zbog opsega dopuna koje je potrebno propisati, pristupilo se izradi novog Zakona o provedbi uredbi Europske unije iz područja platnog prometa.

Javna rasprava trajala je do 18. ožujka 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o koncesijama

Ministarstvo financija ima obvezu uskladiti Zakon o koncesijama (Narodne novine, broj 143/2012) s pravnom stečevinom Europske unije u dijelu koji se odnosi na osiguranje potpune primjene Direktive 2014/23/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. godine o dodjeli ugovora o koncesijama, čime se ujedno osigurava potpuna primjena paketa mjera javne nabave u području koncesija (tzv. Public procurement package).

Obveza je podizanje razine učinkovitosti i ekonomičnosti sustava davanja koncesija radi osiguranja svih koristi koje proizlaze iz područja koncesija prvenstveno glede financijskih efekata sa stajališta proračunskih prihoda i u kojem mehanizmu osnovnu ulogu čini nadzor koji treba kontinuirano vršiti davatelj koncesija nad koncesionarom.

Javna rasprava trajala je do 18. veljače 2016.

više 

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakonom o izmjeni Zakona o faktoringu

Zakonom  o izmjeni Zakona o faktoringu potvrđuje se Uredba o izmjeni zakona o faktoringu (Narodne novine, br. 85/15), a kojim se predlaže izmjena članka 117. stavka 2. Zakona o faktoringu (Narodne novine br., odnosno produljenje roka do 31. ožujka 2016. godine, a u kojem su se pravne osobe, koje na dan stupanja na snagu Zakona obavljaju poslove faktoringa i upisane su u sudski registar, dužne uskladiti sa Zakonom.

Ovim zakonskim prijedlogom omogućit će se održavanje faktoring tržišta u postojećem gospodarskom i financijskom okruženju Republike Hrvatske, a faktoring društvima, odnosno i malim i srednjim poduzetnicima omogućit će se realno, odnosno dulje razdoblje prilagodbe, uzimajući u obzir gospodarske i financijske prilike u Republici Hrvatskoj. Također, omogućit će se očuvanje postojećeg faktoring tržišta, posebice u fazi relativno zahtjevnih gospodarskih i financijskih prilika u Republici Hrvatskoj te će se poticati stabilnost gospodarskog sustava Republike Hrvatske u cijelosti, na način da do 31. ožujka 2016. godine, svoje aktivnosti koncentrira na operativno poslovanje i održavanje svoje financijske stabilnosti, a posredno i stabilnosti gospodarstva Republike Hrvatske u cijelosti te da do isteka navedenog roka stekne financijske i tehničke uvjete za udovoljenje svim uvjetima iz Zakona.

Javna rasprava trajala je do 18. veljače 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o kriterijima za imenovanje osobe za nepravilnosti, obvezama i načinu postupanja osobe za nepravilnosti, načinu i rokovima izvještavanja o nepravilnostima

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Prijedlogu pravilnika o kriterijima za imenovanje osobe za nepravilnosti, obvezama i načinu postupanja osobe za nepravilnosti, načinu i rokovima izvještavanja o nepravilnostima.

Prijedlog pravilnika izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru („Narodne novine“, broj 78/15), a isti propisuje kriterije za imenovanje osobe za nepravilnosti, obveze i način postupanja osobe za nepravilnosti, način i rokove izvještavanja o nepravilnostima u upravljanju sredstvima državnog proračuna, proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, proračunskih i izvanproračunskih korisnika državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, sredstvima trgovačkih društava u vlasništvu Republike Hrvatske, odnosno jedne ili više jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugih pravnih osoba kojima je osnivač Republika Hrvatska, odnosno jedna ili više jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te način i rokove izvještavanja po provedenim provjerama sadržaja izjava o fiskalnoj odgovornosti sukladno Uredbi o sastavljanju i predaji Izjave o fiskalnoj odgovornosti i Izvještaja o primjeni fiskalnih pravila (»Narodne novine«, broj 78/11, 106/12, 130/13, 19/15 i 119/15).

Javna rasprava trajala je do 2. veljače 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o otvorenim investicijskim fondovima s javnom ponudom

Pristupanjem Republike Hrvatske Europskoj uniji komunikacija s nadležnim europskim institucijama značajno je porasla, kako u opsegu tako i u učestalosti. U toj je komunikaciji, kao i u razmjeni iskustava, stavova i mišljenja, primijećeno kako određene odredbe Zakona treba dodatno prilagoditi i uskladiti sa smjernicama Europske agencije za nadzor vrijednosnih papira i tržišta kapitala (ESMA), odnosno ujednačiti s europskom praksom. Nakon donošenja Zakona i njegova stupanja na snagu, u primjeni se također uvidjelo kako je pojedine, manje dijelove Zakona potrebno uskladiti s odredbama drugih relevantnih zakona u Republici Hrvatskoj.

Javna rasprava trajala je do 1. veljače 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Pravilnika o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru.

Nacrt prijedloga Pravilnika izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru (Narodne novine, br. 78/15), a istim se propisuje okvir za razvoj sustava unutarnjih kontrola u javnom sektoru, smjernice za rad ustrojstvenih jedinica nadležnih za financije korisnika proračuna u dijelu aktivnosti vezanih uz koordinaciju razvoja sustava unutarnjih kontrola te provjera primjene okvira za razvoj sustava unutarnjih kontrola.

Javna rasprava trajala je do 26. siječnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o unutarnjoj reviziji u javnom sektoru

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Pravilnika o unutarnjoj reviziji u javnom sektoru.

Nacrt prijedloga Pravilnika izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru („Narodne novine“, br. 78/15), a istim se uređuju kriteriji za uspostavu unutarnje revizije u javnom sektoru, uvjeti za načine uspostave unutarnje revizije, definiranje obveza i odgovornosti u vezi s obavljanjem poslova unutarnje revizije i rezultatima obavljenih revizija te suradnja unutarnjih revizija.

Javna rasprava trajala je do 22. siječnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja registra jedinica za unutarnju reviziju i registra ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja registra jedinica za unutarnju reviziju i registra ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor.

Nacrt prijedloga Pravilnika izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru („Narodne novine“, br. 78/15), a istim se propisuje oblik i vođenje Registra jedinica za unutarnju reviziju i Registra ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor, obveznici dostave podataka i podnošenje zahtjeva za upis podataka u registar, sadržaj registara te izvatka iz registara, kao i provjera upisanih podataka u registrima.

Javna rasprava trajala je do 20. siječnja 2016.

više  

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o načinu podnošenja Zahtjeva za povećanje solventnosti i likvidnosti kreditne institucije koja posluje s poteškoćama

Pravilnik o načinu podnošenja Zahtjeva za povećanje solventnosti i likvidnosti kreditne institucije koja posluje s poteškoćama donosi se na temelju članka 16. stavka 7. Zakona o osiguranju depozita (Narodne novine, br. 82/15) te se njime detaljnije propisuju način i uvjeti pod kojima kreditna institucija može podnijeti Zahtjev za povećanje solventnosti i likvidnosti Državnoj agenciji za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka. 

Javna rasprava trajala je do 12. siječnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Pravilnika o obavljanju provjere kvalitete aktivnosti unutarnje revizije

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Pravilnika o obavljanju provjere kvalitete aktivnosti unutarnje revizije.

Nacrt prijedloga Pravilnika izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru (Narodne novine, br. 78/15), a predmetnim prijedlogom Pravilnika se uređuju ciljevi obavljanja provjere kvalitete, planiranje obavljanja povremene provjere kvalitete, osobe koje obavljaju povremenu provjeru kvalitete, opseg, način i izvještavanje o obavljenoj povremenoj provjeri kvalitete te vođenje dokumentacije o obavljenim provjerama kvalitete.

Javna rasprava trajala je do 7. siječnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o obvezama kreditnih institucija u svezi osiguranja depozita i postupak isplate obeštećenja

Pravilnik o obvezama kreditnih institcija u svrhu osiguranja depozita i postupak isplate obeštećenja donosi se na temelju 6. stavka 7., članka 18. stavaka 6. i 7., članka 19. stavka 6. i članka 20. stavka 11. Zakona o osiguranju depozita (Narodne novine, br. 82/15) te se njime detaljnije uređuju propisane obveze kreditnih institucija iz Zakona o osiguranju depozita te se detaljnije propisuje postupak isplate obeštećenja.

Javna rasprava trajala je do 3. siječnja 2016.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Iskaza o procjeni učinaka propisa za Nacrt prijedloga Zakona o koncesijama

Javna rasprava trajala je do 30. prosinca 2015.

više

_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o konačnosti namire u platnim sustavima i sustavima za namiru financijskih instrumenata 

Predloženim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o konačnosti namire u platnim sustavima i sustavima za namiru financijskih instrumenata (u daljnjem tekstu: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o konačnosti namire) se u zakonodavni okvir Republike Hrvatske implementira izmjena Direktive o konačnosti namire koja je uvjetovana Uredbom (EU) br. 909/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 2014. o poboljšanju namire vrijednosnih papira u Europskoj uniji i o središnjim depozitorijima vrijednosnih papira te izmjeni direktiva 98/26/EZ i 2014/65/EU te Uredbe (EU) br. 236/2012. Uredba br. 909/2014 je objavljena u Službenom listu Europske unije dana 28. kolovoza 2014 godine, stupila je na snagu dana 17. rujna 2014. godine, a u članku 70. mijenja i dopunjuje Direktivu o konačnosti namire, vezano za nadležno tijelo koje države članice obavještavaju o nacionalnim sustavima za plaćanje i za namiru financijskih instrumenata.

Javna rasprava trajala je do 28. prosinca 2015.

više

_____________________________________________________________________________________   

Nacrt prijedloga Zakona o provedbi Uredbe (EU) br. 909/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 2014. o poboljšanju namire vrijednosnih papira u Europskoj uniji i o središnjim depozitorijima vrijednosnih papira te izmjeni direktiva 98/26/EZ i 2014/65/EU te Uredbe (EU) br. 236/2012

Uredba (EU) br. 909/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 2014. o poboljšanju namire vrijednosnih papira u Europskoj uniji i o središnjim depozitorijima vrijednosnih papira te izmjeni direktiva 98/26/EZ i 2014/65/EU te Uredbe (EU) br. 236/2012  (u daljnjem tekstu: Uredba br. 909/2014) je objavljena u Službenom listu Europske unije dana 28. kolovoza 2014 godine, a stupila je na snagu dana 17. rujna 2014. godine. U zakonodavnom okviru Republike Hrvatske ovo područje je do sada u najvećem dijelu bilo uređeno odredbama Zakona o tržištu kapitala (Narodne novine br. 88/2008, 146/2008, 74/2009, 54/2013 i 159/2013; u daljnjem tekstu: ZTK), te će iz tog razloga biti potrebno važeće odredbe ZTK staviti van snage, ali tek nakon isteka roka od šest mjeseci od datuma stupanja na snagu svih regulatornih tehničkih standarda donesenima u skladu s člancima 17., 26., 45., 47., 48. i, prema potrebi, člancima 55. i 59. Uredbe br. 909/2014. Naime, Uredba br. 909/2014 za najveći broj odredbi koje se tiču središnjih depozitorija vrijednosnih papira previđa odgođenu primjenu, s tim da se u tom razdoblju i dok se središnji depozitoriji vrijednosnih papira ne autoriziraju sukladno odredbama ove Uredbe br. 909/2014, nastavljaju primjenjivati odredbe nacionalnog zakonodavstva država članica.

Javna rasprava trajala je do 28. prosinca 2015. 

više

_____________________________________________________________________________________  

Nacrt prijedloga Naputka o stalnom stručnom usavršavanju ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor

Javna rasprava trajala je do 23. prosinca 2015. 

više

_____________________________________________________________________________________  

Nacrti prijedloga podzakonskih propisa temeljem Zakona o računovodstvu

Javno savjetovanje provodi se u cilju donošenja što kvalitetnijih propisa te omogućavanja zainteresiranoj javnosti da dostavi svoje sugestije, komentare i prijedloge za unaprjeđivanje regulatornog okvira iz područja računovodstva. 

Savjetovanje o nacrtu prijedloga pravilnika o načinu rada Odbora za standarde financijskog izvještavanja

više

Savjetovanje o nacrtu prijedloga Pravilnika o obliku i sadržaju dodatnih podataka za statističke i druge potrebe

više

Savjetovanje o nacrtu prijedloga pravilnika o načinu vođenja Registra godišnjih financijskih izvještaja te načinu primanja i postupka provjere i točnosti godišnjih financijskih izvještaja i godišnjeg izvješća

više

Savjetovanje o nacrtu prijedloga Pravilnika o vrstama i visini naknada Financijskoj agenciji za vođenje Registra godišnjih financijskih izvještaja

više

Savjetovanje o nacrtu Prijedloga pravilnika o sadržaju, uvjetima korištenja, opsegu podataka i naknadi troškova za isporuku dokumentacije i podataka iz Registra godišnjih financijskih izvještaja

više

Javna rasprava trajala je do 11. prosinca 2015. 

_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Kodeksa strukovne etike unutarnjih revizora u javnom sektoru

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Kodeksa strukovne etike unutarnjih revizora u javnom sektoru. Nacrt prijedloga Kodeksa izrađen je temeljem Zakona o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru (Narodne novine br. 78/15), a predmetnim Kodeksom utvrđuju se načela i pravila ponašanja koja su, unutarnji revizori dužni primjenjivati prilikom obavljanja poslova unutarnje revizije u javnom sektoru.

Javna rasprava trajala je do 30. studenog 2015.

više
_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika  o sustavu financijskog upravljanja i kontrola te izradi i izvršavanju financijskih planova neprofitnih organizacija, drugi krug savjetovanja

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Prijedlogu Pravilnika o sustavu financijskog upravljanja i kontrola te izradi i izvršavanju financijskih planova neprofitnih organizacija Ovim prijedlogom Pravilnika utvrđuje način provođenja samoprocjene funkcioniranja sustava financijskog upravljanja i kontrola neprofitnih organizacija te se propisuje metodologija izrade financijskog plana, izmjena i dopuna financijskog plana, kao i način i uvjeti izvršavanja financijskog plana.

Javna rasprava trajala je do 20. listopada 2015.

više
_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o sustavu financijskog upravljanja i kontrola te izradi i izvršavanju financijskih planova neprofitnih organizacija

Ovim prijedlogom Pravilnika utvrđuje način provođenja samoprocjene funkcioniranja sustava financijskog upravljanja i kontrola neprofitnih organizacija te se propisuje metodologija izrade financijskog plana, izmjena i dopuna financijskog plana, kao i način i uvjeti izvršavanja financijskog plana.

Javna rasprava trajala je od 11. rujna 2015. do 25. rujna 2015.

više
_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Pravilnika o programu izobrazbe, uvjetima i načinu polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor

Ministarstvo financija ovim putem poziva zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Nacrtu prijedloga Pravilnika o programu izobrazbe, uvjetima i načinu polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor.

Ovim prijedlogom Pravilnika propisuje se Program izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor, definira se nositelj provedbe Programa te uvjeti, obveze i odgovornosti za provedbu Programa. Također se utvrđuju uvjeti, obveze i odgovornosti vezane uz pohađanje izobrazbe te uvjeti i način polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor i praktična izobrazba kao i nadležnost vođenja dokumentacije o provedbi Programa te stalno stručno usavršavanje ovlaštenih unutarnjih revizora u javnom sektoru.

Javna rasprava trajala je 9. rujna 2015. do 30. rujna 2015.

više
_____________________________________________________________________________________ 

Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave 

Zadnje izmjene i dopune Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Narodne novine, br. 147/14) uslijedile su nakon donošenja Zakona o regionalnom razvoju i Odluke Vlade Republike Hrvatske o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (Narodne novine, br. 158/13, dalje u tekstu: Odluka). Nakon donošenja spomenutih akata bilo je potrebno uskladiti poticajne mjere za novo kategorizirana slabije razvijena područja, a što je uključivalo i potrebne izmjene Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Važno je naglasiti kako je novi sustav kategorizacije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave temeljen na indeksu razvijenosti omogućio kontinuirano praćenje stanja razvijenosti svih lokalnih i područnih (regionalnih) jedinica temeljem dostupnih statističkih podataka i pokazatelja te periodičke promjene u obuhvatu najslabije razvijenih područja ovisno o vrijednostima pokazatelja razvijenosti u odnosu na nacionalni prosjek

Razvrstavanje jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti utjecalo je na proračune onih JLS koje su, temeljem odredaba Zakona o područjima posebne državne skrbi (Narodne novine, br. 86/08, 57/11, 51A/13, 148/13 i 76/14) i odredaba Zakona o brdsko-planinskim područjima (Narodne novine, br. 12/02, 32/02, 117/03, 42/05, 90/05, 80/08 i 148/13), imale poseban status i u raspodjeli prihoda od poreza na dohodak su imale udio od 90,0%. Za one JLS s tih područja koje Odlukom nisu razvrstane u I. I II. skupinu (potpomognuta područja) nakon usvajanja paketa zakona iz područja regionalnoga razvoja i financiranja jedinica lokalne i područne samouprave udjel u prihodima od poreza na dohodak  je smanjen na 60%. Za te je JLS osigurana prijelazna pomoć iz državnog proračuna u trajanju od tri godine.

Nakon usvajanja paketa zakona iz područja regionalnoga razvoja i financiranja jedinica lokalne i područne samouprave u 2013.g. i 2014.g., za 2015.g. je, kako je to bilo više puta najavljeno od strane predstavnika Vlade RH, planiran niz zakonskih izmjena koje imaju za cilj uvesti trajne dodatne poticajne mjere za brdsko-planinska područja koje će biti manjeg intenziteta nego mjere namijenjene potpomognutim područjima, ali će ih istovremeno dovesti do povoljnijeg položaja od onog u kojem se nalaze ostale lokalne jedinice izvan bilo kakvog sustava potpore (koje nisu u statusu potpomognutog, brdsko-planinskog ili otočnog područja).

Slijedom navedenog, Prijedlogom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave se predlaže:

  • JLS-ima sa statusom brdsko-planinskih područja, umjesto prijelaznih pomoći iz državnog proračuna u trajanju od tri godine (2015.-2017.) utvrditi dodatne povoljnosti u raspodjeli poreza na dohodak koje bi imale trajni karakter.
    Za JLS s BPP-a razvrstane u III. i IV. skupinu prema indeksu razvijenosti predlažu se korekcije u raspodjeli prihoda od poreza na dohodak na način da se udio nenamjenskih prihoda u dohotku za ove jedinice poveća sa 60,0% na 70,5%. Pored toga, jedinice lokalne samouprave na brdsko-planinskim područjima stječu pravo na dodatni udjel u porezu na dohodak u iznosu od 10% namijenjen financiranju kapitalnih projekta na svojem području. Ova povećanja udjela lokalnih jedinica u porezu na dohodak istovremeno prati smanjenje udjela županija u prihodima od poreza na dohodak sa 16,5% na 12,0% te ukidanje pozicije za pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije. Udio za decentralizirane funkcije te pozicije za pomoći za projekte sufinancirane sredstvima europskih strukturnih i investicijskih fondova se ne mijenja i iznosi 6,0% odnosno 1,5%.

Javna rasprava trajala je do 31. kolovoza 2015.

više
_____________________________________________________________________________________

Nacrt prijedloga Zakona o dodjeli pomoći za ublažavanje i djelomično uklanjanje posljedica elementarnih nepogoda

Dosadašnja praksa je ukazala na nužnost promjena u postojećem sustavu dodijele pomoći za nastale štete od elementarnih nepogoda. Predviđene izmjene sastoje se od izrade novog zakonskog propisa i izrade jasne metodologije izračuna i procjene šteta od elementarnih nepogoda.

Novim Zakonom o dodjeli pomoći za ublažavanje i djelomično uklanjanje posljedica elementarnim nepogodama unaprijediti će se postojeći sustav na području dodjele pomoći za ublažavanje i djelomično uklanjanje posljedica elementarnih nepogoda.

Osnovni cilj izmjena usmjeren je povećanju učinkovitosti sustava, te transparentnom uređenju postupanja svih tijela zaduženih za provedbu ovog zakona.

Pristupanjem Republike Hrvatske Europskoj uniji, Republika Hrvatska kao država članica Europske unije ostvaruje pravo na apliciranje za dobivanje sredstava iz Fonda solidarnosti Europske unije. Ovim Zakonom definirano je nadležno tijelo za prikupljanje, obradu i dostavu podataka o štetama uslijed elementarnih nepogoda ili katastrofa koja imaju elemente elementarne nepogode, izradu izvješća o utrošku sredstava dodijeljene pomoći iz Fonda solidarnosti Europske unije i objavu pravila k